Sponsor
Med et sponsorat til Dansk Kendo Forbunds landshold kan din virksomhed være med til at støtte de udøvere der skal repræsentere Danmark ved Europa- og Verdensmesterskaberne.
Sponsoratet vil også indirekte være med til at understøtte og udvikle kampstilarten i Danmark, samt at fremme danskernes forståelsen af japansk kultur.
Vi håber at I som virksomhed vil bruge en del af jeres sponsorbudget, på at støtte Dansk Kendo Forbund og forbundets landshold.
En kendo sensei sagde engang til et af vores arrangementer i Japan, at Japanere kan lære meget af danskere, men at danskerne også kunne lære meget af Japan. Vi skal forstå hinanden ved at række hænderne ud til hinanden, lære af hinanden så vi sammen kan blive stærkere.
Denne tanke er grundlaget for DKFs sponsor arbejde; Vi ønsker at være med til at skabe forståelse for Japan i Danmark og udnytte denne fælles forståelse til at styrke vores sponsorer og os selv.
Vi har oplevet virksomheder der kender os gennem vores netværk som af denne grund ønsker at støtte os. Virksomheder fra Japan med forretning i Danmark har ligeledes støttet vores aktiviteter. I den nye virkelighed efter samhandelsaftalen mellem Japan og Danmark håber vi også at kunne tiltrække danske virksomheder med salg til Japan.
Vi har tætte kontakter til Japan og gennem årene haft flere træningsture og rejser til Japan. Vi ved at der ikke er noget japanere syntes mere om, end hvis man som gæst eller samarbejdspartner viser en oprigtig interesse og respekt for deres kultur og traditioner.
Kendos ophav gør at det har en særlig status i mange miljøer. Skolebørn har siden 1920erne kunne vælge kendo som valgfag og det er meget almindeligt at træning fortsætter op igennem universitetet og videre. Virksomheder som Mitsubishi heavy industris og lignende har egne kendo dojos, hvor chefer og menige medarbejdere kan videreføre deres træning og der findes nationale firma turneringer hvor deltagerne kan stille op for deres virksomheder.
Samuraikulturen og særlig Musashis ”De 5 ringes bog”, var stor inspirationskilde til japansk forretningskultur særligt i 70- og 80erne. Generelt er der stor sandsynligheden for at møde mennesker med et forhold til kendo i forretningslivet, akademiske kredse eller hos politiet.
At være sponsor for det danske kendo landshold kan vise dine samarbejdspartnere eller kunder, lige meget hvor de er, at du respektere den forbindelse der er mellem Danmark og Japan og kan måske virke som en icebreaker hvis den bruges på den rigtige måde.
Vi er altid klar til at tage en samtale med potentielle sponsorer omkring hvad vi kan gøre sammen.